Proiectul Erasmus+ Folosirea eficientă a flashcard-urilor pentru activarea cunoștințelor din memorie în învățare - realizări și reflexii de final

Categorie: Erasmus+ EFFECTIVE USE OF FLASHCARDS FOR RETRIEVAL PRACTICE Creat: Miercuri, 08 Ianuarie 2025 Ultima actualizare: Miercuri, 19 Martie 2025

 

UE

Realizări și reflecții: Încheierea proiectului FLASH-RET

Timpul zboară! După 16 luni de muncă, învățare și colaborare, suntem încântați să împărtășim rezultatele proiectului FLASH-RET. Această inițiativă Erasmus+ a reunit Asociația Aprendizaje Activo (Spania), Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi” (România) și Școala Internațională Lodz (Polonia) pentru a explora și implementa utilizarea eficientă a flashcardurilor ca strategie în cadrul practicii de recuperare.

Practica de recuperare este o strategie de învățare bazată pe dovezi care implică reamintirea activă a informațiilor. Această abordare îmbunătățește păstrarea cunoștințelor, gândirea critică și performanța academică. Cu FLASH-RET, ne-am propus să integrăm această strategie în sălile de clasă din Europa.

Călătoria FLASH-RET

Proiectul a început cu dezvoltarea unui manual cuprinzător care combină teoria și practica. Această resursă include ghiduri pas cu pas, strategii de incluziune și exemple concrete pentru a ajuta educatorii să folosească în mod eficient cardurile. Datorită contribuțiilor profesorilor și experților, manualul se adresează diverselor nevoi educaționale. Îl puteți descărca de AICI.

În continuare, am organizat sesiuni de formare a profesorilor în România și Polonia. Aceste sesiuni au oferit instrumente practice pentru educatorii din aceste școli pentru a include flashcarduri în lecțiile lor. Cadrele didactice au contribuit, de asemenea, la evaluarea primei versiuni a manualului, asigurându-se că răspunde nevoilor reale ale sălilor de clasă. Puteți accesa materialele de instruire urmând  ACEST LINK.

 A treia fază s-a concentrat pe proiecte-pilot cu profesori, în care educatorii au aplicat tehnici de practică de recuperare folosind flashcarduri. Această experiență practică ne-a permis să perfecționăm strategiile pe baza feedback-ului atât din partea profesorilor, cât și a elevilor. În plus, au fost create două videoclipuri inspiratoare pentru a prezenta poveștile de succes ale acestor tehnici în acțiune. Le puteți viziona AICI. Toți profesorii și elevii implicați în aceste experiențe au fost încântați să descopere numeroasele moduri în care flashcardurile pot îmbunătăți învățarea.

În cele din urmă, în ultimele luni, am dezvoltat materiale de înaltă calitate, inclusiv șabloane editabile și seturi de flashcarduri gata de utilizat. Suntem încântați să prezentăm în sfârșit aceste resurse, care sunt concepute pentru diferite vârste, materii și studenți cu nevoi diverse, asigurând incluziunea și versatilitatea. Le puteți descărca de AICI.

Pentru a îmbunătăți accesibilitatea, toate resursele sunt subtitrate sau disponibile în engleză, spaniolă, poloneză și română.

Puterea colaborării europene

Dorim să subliniem unul dintre cele mai pline de satisfacții aspecte ale FLASH-RET: colaborarea între parteneri. Împărtășirea cunoștințelor și adaptarea strategiilor în diferite țări nu numai că a îmbogățit resursele proiectului și și-a extins impactul, dar a adus beneficii profunde tuturor celor care au lucrat la el. Acest efort transnațional întruchipează spiritul Erasmus+ și subliniază importanța unirii forțelor pentru îmbunătățirea educației.

Sperăm că aceste resurse îi inspiră pe profesori și pe elevi să adopte utilizarea flashcardurilor și a practicilor de recuperare. Mulțumim din inimă Erasmus+ pentru finanțarea acestei inițiative și tuturor celor implicați pentru entuziasm, expertiză și angajament. Împreună, am făcut un pas semnificativ către experiențe de învățare mai eficiente pentru toți.

 

DECLINAREA RESPONSABILITĂȚII  

DECLARAȚIE: 

Acest proiect (EFFECTIVE USE OF FLASHCARDS FOR RETRIEVAL PRACTICE) este finanțat cu sprijinul Comisiei Europene. Producerea acestei publicații nu constituie o aprobare a conținutului, care reflectă doar opiniile autorilor (ASOCIACIÓN APRENDIZAJE ACTIVO, “GHEORGHE ASACHI” TECHNICAL COLLEGE and LODZ SCHOOL), iar Comisia nu poate fi făcută responsabilă pentru nicio utilizare a informațiilor conținute în aceasta.

 flash ret   

Accesări: 784